Blogindlægsfotocollage: Mit kampagnemateriale. Originalfoto: pixabay.com. Fotocollage: Maria Busch.

Kampagner

JEG HAR EN DEL ERFARING MED PRODUKTION AF MATERIALE TIL EVENTS OG KAMPAGNER…

I arbejdssammenhæng drejer det sig især om materiale til events så som Kulturnatten og Forskningsdøgn, som jeg udarbejdede, da jeg arbejdede på Københavns Universitet. Det materiale tænkte jeg desværre ikke på at tage med mig, da jeg stoppede på KU og kan derfor ikke vise det. Det eneste kampagnemateriale, jeg kan vise, er det, jeg producerede i forbindelse med mit kursus i Digital og Grafisk Kommunikation på KEA, 2012. Det giver forhåbentlig et indtryk af, hvad jeg kan.

1950’ER BAL PÅ BROEN

Kampagnen 1950’er bal paa broen var min afsluttende opgave på kurset i Digital og Grafisk Kommunikation, som jeg havde en uge til at udføre. Kampagnen bestod af grafisk printmateriale (plakat, flyer og postkort) og en hjemmeside.

Jeg har altid selv haft lyst til at opleve et asfaltbal på Vesterbro i så hvorfor ikke bruge det som case? Sekretariatet Golden Days afholder hvert år en historisk festival i samarbejde med en række kulturinstitutioner i København. I 2012 var temaet 1950’erne. Det passede jo perfekt. Scenen var sat.1950’er bal på broen skulle tænkes som et af de adskillige events/forestillinger/ koncerter etc. under Golden Days 2012-festival. Sjovt nok viste det sig efterfølgende, at Golden Days faktisk havde et asfaltbal på programmet.

"Bal paa broen" flyer. Del af en fiktiv kampagne.

Flyer tænkt uddelt fra åben cabriolet af unge piger i strutskørter og ballerinasko og unge mænd med brylcreme og højtaljede bukser – selvfølgelig mens bilradioen ryster af rå rockabilly rytmer.

"Bal paa broen" postkort (forsiden). Del af en fiktiv kampagne/ "Rockabilly ball at Vesterbro" postcard (front page). Part of a fictitious campaign

"Bal paa broen" postkort (bagsiden). Del af en fiktiv kampagne.

Postkort tænkt som gratis go-cart postkort, vi kan tage på diverse cafeer og barer og som ofte bruges til fødselsdagshilsner. En billig og effektiv måde at sprede budskaber på – især på Vesterbro og omegn, hvor beboerne går meget ud.
NB. OVENSTÅENDE MATERIALE ER KURSUSMATERIALE OG DERFOR IKKE ET KOMMERCIELT PRODUKT. DIVERSE LOGOER OG NAVNE PÅ EKSISTERENDE ORGANISATIONER OG FIRMAER (HEREFTER KALDT “EJER”) ER ALENE BRUGT FOR AT BIBRINGE MATERIALET AUTENCITET OG FORDI EKSAMENSOPLÆGGET KRÆVEDE EN TILKNYTNING. TIL EN EKSISTERENDE EJER. ANVENDELSEN SKAL PÅ INGEN MÅDE OPFATTES SOM ET UDTRYK FOR GODKENDELSE AF ELLER STØTTE TIL MIT MATERIALE FRA EJERNE. HVIS EJERNE, TRODS DENNE TEKST, ALLIGEVEL MENER, JEG HAR OVERTRÅDT OPHAVSRETSLOVEN, SÅ KONTAKT MIG OG JEG VIL STRAKS FJERNE DET OMTALE MATERIALE.